Emotia alb-negru a istoriei

10 iulie 2012

"Maus. Povestea unui supravieţuitor", de Art Spiegelman, este considerată o carte fără precedent. Un roman grafic complex, apărut în două volume, la care autorul a lucrat, în total, 13 ani.

În 1992, cartea lui Spiegelman a devenit primul roman grafic distins cu Premiul Pulitzer. "Volumul este structurat pe două planuri: pe de o parte, unul real, care prezintă relaţia dintre tată (Vladek) şi fiu (Art); iar pe de altă parte, planul poveştii relatate de Vladek. Curios este că Spiegelman îşi scrie şi-şi desenează romanul în faţa cititorului, dându-i astfel un aspect metabiografic", notează editorii. Spiegelman şi-a intervievat tatăl de mai multe ori în legătură cu experienţa familiei sale din timpul Holocaustului. Atunci când tatăl său a murit, în 1982, abia apucaseră să fie publicate primele episoade ale poveştii.

Povestea din povestea desenată
Volumul tradus de Cristian Neagoe pentru Editura ART le oferă cititorilor din România ocazia de a recupera lectura uneia dintre cele mai importante cărţi a ultimelor decenii. Vladek, tatăl autorului, evreu polonez care a trăit ororile Holocaustului, încearcă să îi răspundă fiului său la întrebările despre perioada războiului. „Cea mai emoţionantă şi plină de succes povestire despre Holocaust care s-a scris până acum", consideră jurnaliştii de la "Wall Street Journal". Iar "Washington Post" a celebrat succesul lui Maus ca „o izbândă tăcută, emoţionantă şi simplă - imposibil de descris cu precizie şi imposibil de realizat altfel decât într-o bandă desenată".

296 de pagini are volumul "Maus. Povestea unui supravieţuitor" publicat de Editura ART în limba română.

Citeşte restul articolului aici.

Toate drepturile rezervate © Grupul Editorial ART