„Batman. Volumul 1. Conclavul Bufnițelor” de Scott Snyder și ilustrații de Greg Capullo și Johnathan Glapion

06 februarie 2018

Trebuie să încep prin a spune că Batman a fost primul super-erou ca m-a fascinat în copilărie. Îl preferam lui Superman, în primul rând pentru că era perfect uman. Nu avea super puteri speciale. Nu zbura și nu lansa raze X. Se folosea strict de puterea sa fizică și de inteligența ieșită din comun. Și în plus, reușea să creeze o mai mare doză de mister în jurul său prin deghizarea completă în liliac, se folosea de Batmobil și-și proiecta pe cer semnul său distinctiv. Așa că, este de la sine înțeles că m-am entuziasmat din nou, ca un copil mic, la vederea unei noi benzi desenate cu Batman. Mă refer la cea lansată recent de cei de la Editura Art, prin segmentul Art Grafic, intitulată sugestiv: Batman. Volumul 1. Conclavul Bufnițelor.

Dar, înainte de a vorbi despre această nouă apariție, aș dori să fac o scurtă încursiune în „istoria Batman”. Acesta a apărut pentru prima dată în luna mai a anului 1939, în numărul 27 al revistei Detective Comics, fiind rezultatul colaborării dintre artistul plastic Bob Kane și scenaristul de benzi desenate Bill Finger. Devenind rapid un personaj adorat de publicul larg, începând din anul 1940 a avut propria sa serie de BD-uri. Printre colaboratorii săi s-au remarcat de la început Robin, Batgirl, majordomul Alfred Pennyworth și comisarul de poliție Jim Gordon. Iar printre clasicii răufăcătorii cărora le-a ținut piept Batman, s-au numărut de-a lungul timpului: Joker, Pinguin, Catwomen, Two-Face, Poison-Ivy, Mr. Freez. De-a lungul timpului, mai mulți scenariști și artiști plastici au contribuit la perpetuarea notorietății lui Batman și uneori la reinventarea sa. Printre aceștia îi amintesc pe Frank Miller, Allan More și Arkham Asylum.

Noua serie Batman, despre care voi scrie în continuare este un proiect de dată foarte recentă, apărând inclusiv în Statele Unite ale Americii în cursul anului 2017. Autorii săi sunt scenaristul Scott Snyder și artiștii plastici Greg Capullo și Jonathan Glapion.

Ceea ce este de-a dreptul inedit, este faptul că, deși este o serie nou-nouță, își propune să rescrie povestea lui Batman de la zero. Tocmai de aceea începe cu un episod – pilot. Un episod centrat pe explorarea originilor întunecate ale lui Batman. Iar dacă până acum se știa doar că micuțul Bruce Wayne (identitatea secretă a lui Batman) a asistat neputincios la asasinarea părinților săi de către un răufăcător, fără a se pune accent pe identitatea acestuia, ci pe declanșarea traumei ce a dus la hotărârea de nezdruncinat a lui Bruce Wayne de a-și răzbuna părinții, noul scenariu vine să facă puțină lumină asupra acestui episod, focusându-se pe identitatea răufăcătorului, care se dovedește a fi parte dintr-o bandă mult mai mare și foarte bine organizată: Conclavul Bufnițelor, o societate ultra-secretă, criminală, ce și-a construit imperiul și strategia în umbra unei vechi legende urbane a orașului Gotham.

Citește în continuare pe Bookhub.ro.